Rynek odzieżowy nie jest łatwy, ale małe butiki odzieżowe mają szansę się utrzymać
Warunek jest jeden: powinny oferować ładne ubrania w dobrej cenie. Nie mogą mieć luksusowych kolekcji za 2000-3000 zł za sztukę. Jeśli spódnica kosztuje 100 złotych, garsonkę można kupić za 200 złotych, a ładny sweterek kosztuje 60 złotych to wówczas można liczyć na klientki. Dobre doradztwo, ładne ubrania, otwartość na klientki oraz ich potrzeby pozwolą zarobić niezłe pieniądze. Mały butik może przerodzić się w miejsce spotkań wielu pań, które będą poszukiwały ładnych ubrań w niewysokiej cenie. Butik powinien:
* mieć ładny wystrój;
* oferować szeroką gamę ubrań dla pań w różnym wieku;
* mieć akcesoria takie, jak torebki, paski, kolczyki i bransoletki;
* zmieniać kolekcje co miesiąc;
* co pewien czas obniżać ceny o 10-40 procent, co pozwoli zachęcić klientki do zakupów.
Panie lubią małe butiki, nie czują się w nich anonimowo, wiedza, że ekspedientka w takim sklepie to ich wsparcie oraz osoba, która chętnie doradzi, pomoże, zadba o zadowolenie każdej klientki. Panie uwielbiają doskonałe ubrania, a mały butik otwarty na ich potrzeby to doskonałe miejsce. Do takiego butiku panie zaglądają jak do ulubionej przyjaciółki, chętnie co pewien czas nabędą jakiś drobiazg. Butik tylko na tym zyska, zbuduje markę i będzie zarabiał coraz większe pieniądze. To dobry pomysł na budowanie dobrego wizerunku i miłej aury. Doskonała jest dbałość o markę, to zawsze się opłaca. Mały butik powinien mieć swój styl oraz zdobyć wierne grono stałych klientek.