O marketingu szeptanym mówi się w ostatnich czasach bardzo dużo. Z angielskiego buzz marketing może przynieść wiele korzyści danej marce. Jeżeli jednak jest nieprawidłowo zastosowany może spowodować, że na naszą firmę zaczną spadać wielkie fale negatywnych komentarzy. Należy poznać prawidłowe zasady działania marketingu szeptanego, jeżeli chcemy odnieść sukces na rynku lokalnym lub globalnym. Przy czym w większej mierze z tego narzędzia marketingowego korzystają firmy, które starają się odnaleźć pośród silnej konkurencji na rynku globalnym.
Naturalnie wywołana dyskusja
Warto sobie z góry powiedzieć, że wykonanie marketingu szeptanego warto powierzyć specjalistom, którzy wiedzą jak zachowywać się na forach, blogach oraz w innych miejscach, gdzie można też dołączyć do naturalnie wywołanej dyskusji. Dzięki temu od razu nasza reklama nie zostanie uznana za jeden wielki spam, czyli nachalne nakręcanie reklamy. Trzeba przyznać, że w dzisiejszych czasach jest wiele narzędzi internetowych, które skutecznie potrafią wykryć, kto dodaje dobre komentarze, a kto zajmuje się reklamowaniem danej firmy. Jeżeli administrator wyczuje, że jest to kolejna reklama, to nasze szanse na danym forum są z góry przegrane a zła etykieta może ciągnąć się za nami po internecie przez bardzo długi czas. Nie warto buzz marketingu powierzać osobom postronnym wyceniającym swoje usługi na 2zł za jednego posta.
Trafny komentarz
Zajmując się marketingiem szeptanym warto kontrolować sytuacje jaka ma miejsce na danym forum. Nie oznacza to faktu, że zaraz po dodaniu posta mamy z danego forum uciekać. Wręcz przeciwnie – jeżeli zajdzie taka konieczność a na pewno tak będzie odpowiadajmy, kontynuujmy swoje wypowiedzi. Pokażmy, że jesteśmy prawdziwymi uczestnikami dyskusji, którzy mają również do powiedzenia co innego oprócz reklamy. Dzięki temu nasze konto nie zostanie zablokowane. Jeżeli chcemy umieścić reklamę w swoim komentarzu, to nie róbmy tego w pierwszym, lepszym poście, ponieważ reklamę w takim momencie da się wyczuć od razu.