Podczas eventów branżowych firmy mają okazję do przedstawienia swojej filozofii i oferty, dzięki której będą w stanie zyskać nowych klientów. Imprezy tego typu stanowią także okazję do tego, aby nawiązać współpracę z partnerami handlowymi, a nawet znaleźć kontrahentów. Korzyści z uczestnictwa w tego typu wydarzeniach mogą być spore, dlatego warto się do nich przygotować. W jaki sposób? Na przykład poprzez stworzenie dobrej prezentacji multimedialnej.
Nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, aby wyświetlać ją na stoisku firmowym, do którego dostęp mają wszyscy zainteresowani, bądź też wykorzystać ją w trakcie spotkań z konkretnymi podmiotami bądź klientami. Przy jej pomocy jesteś w stanie wyjaśnić, jakie są mocne strony Twojego biznesu i w czym jest on lepszy od konkurencyjnych propozycji. Wszystko to sprawia, że do jej tworzenia należy podejść we właściwy sposób.
Zdefiniuj cel prezentacji i grupę docelową
Choć eventy branżowe bywają różne, zawsze warto dążyć do konkretów. Musisz doskonale wiedzieć, co chcesz osiągnąć. Określenie jasnego celu okaże się niezwykle przydatne w trakcie projektowania prezentacji multimedialnej. Dlaczego? Ponieważ dzięki temu lepiej zaplanujesz poszczególne slajdy, a także wybierzesz informacje, które je uzupełnią. Do czego zatem może posłużyć prezentacja? Spośród najczęściej obieranych celów wymienić musimy:
- przedstawienie oferty firmy – niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz swoją działalność, czy może próbujesz ugruntować pozycję na rynku, zawsze warto na bieżąco informować klientów o tym, co masz do zaproponowania,
- zdobycie inwestorów – eventy branżowe stanowią często szansę dla młodych firm i start-upów, których model biznesowy dopiero się kształtuje. Na tym etapie kluczowe są, a jakże, finanse. Bez nich trudno myśleć o dalszej działalności,
- wypromowanie nowych produktów bądź usług – event branżowe nadają się do tego idealnie. A zwłaszcza wówczas, gdy przyciągają sporą widownię.
Gdy określisz cel, będziesz w stanie skupić się na grupie docelowej, a więc na tych osobach, do których kierowany jest przekaz. Ma to duży wpływ na język prezentacji, jak również na wygląd poszczególnych slajdów. Nieco inaczej wyglądać będzie projekt dla inwestorów, a inaczej dla klientów. Mowa tutaj nie tylko o ogólnym przekazie, ale też takich kwestiach jak szata graficzna, zastosowana czcionka, czy użyty język.
Za każdym razem chodzi o to, aby prezentacja multimedialna zaciekawiła odbiorcę i przedstawiła mu komplet informacji, na których zależy Ci najbardziej.
Jak zrobić dobrą prezentację multimedialną na event branżowy?
Jeśli wiesz już, do kogo ma być skierowany projekt i jakie cele chcesz dzięki niemu osiągnąć, możesz przejść do konkretów. Niestety w tym momencie najczęściej pojawiają się problemu. Opracowanie prezentacji jest łatwe tylko z pozoru. Nie wystarczy bowiem „wrzucić” na slajdy kilku linijek tekstu, by następnie wyświetlić je na monitorze. Takie prezentacje są zwyczajnie nudne. Nie ma więc mowy, by osiągnęły one jakiś skutek.
Duże znaczenie ma forma przekazu – koniecznie musisz zastanowić się nad ilością tekstu widocznego na slajdach. Nie powinno być go zbyt dużo, jednocześnie musi zawierać kluczowe informacje dotyczące na przykład aktualnej oferty. Do tego dochodzą pozostałe elementy, takie jak:
- szata graficzna – musi być spójna i na tyle atrakcyjna, by mogła zachęcić do zwrócenia uwagi na prezentację,
- obrazy, wykresy, materiały wideo – skutecznie „ożywiają” przekaz, pełnią ponadto funkcje przyjemnych dla oka ozdobników,
- czcionka – nie należy jej bagatelizować, ponieważ w dużym stopniu decyduje o czytelności informacji.
Wspomnieć możemy jeszcze o optymalnej długości prezentacji, jak również kilku innych kwestiach, które mogą okazać się istotne. Jeśli więc czujesz się na siłach, by własnoręcznie przygotować prezentację multimedialną na targi branżowe, zleć to profesjonalistom. Firmy specjalizujące się w tego typu projektach zadbają o właściwy przekaz, a także o sprawy związane z wyglądem całości.
źródło: Tworzenie Prezentacji